Hallo, liebe Mitforscher!
Aktuell beschäftige ich mich mit Wolhynien, besonders Powiat Sarny und Powiat Kowel. Im Powiat Sarny soll das Kantorat Zademle liegen. Ich habe bislang auf keiner historischen Karte den Nachweis einer Siedlung, eines Ortes Zademle gefunden! Meine Theorie geht dahin, daß "Zademle" die Bezeichnung einer Kirchengemeinde (u.a. Cerkwiszcze, Dębówa Gora) ist und nicht die Bezeichnung eines Ortes. Ist es möglich, "Zademle" als polnische Übersetzung der Umschreibung "Kleines Haus" (Gottes) zu sehen? Kann es sein, daß "Zademle" für Kapelle, kleine Kirche, Bethaus stehen kann? Ich möchte wissen, ob meine Therorie möglich ist. Hat jemand andere Informationen zum "Katorat Zademle"?
Grüße und Danke schön Klaus
Tłum. / Übers.
Witam, drodzy Genealodzy!
Aktualnie zajmuję się Wołyniem, szczególnie powiatem Sarny i Kowel. W powiecie Sarny ma znajdować się kantorat Zademle. Nie znalazłem dotychczas na żadnej historycznej mapie żadnej osady, miejscowości pod nazwą Zademle! Wydaje mi się, że "Zademle" jest nazwą parafii (m.in. Cerkwiszcze, Dębówa Gora), a nie nazwą miescowości. Czy jest możliwe, że słowo "Zademle" znaczy w języku polskim "mały dom" (Boży) i oznacza kapelę, mały kościół, dom modlitwy? Chciałbym wiedzieć, czy moja teoria ma sens? Czy ktoś posiada informacje o kantoracie Zademle? Pozdrawiam i dziękuję bardzo Klaus
Immer auf der Suche nach den familien Hupp und Perlick, Schmidt und Nerenberg, Schulz und Skubin, Stepanski und Fritz
|